Saturday, October 20, 2012

Cream puff with custard sos


Today, I made a cream puff.
I never taste this thing..haha pelik kan. slalu nampak di hotel, tapi tak penah nak try..
sebabnya slalu nampak krim tu mcm pekat n lembik..i wonder how it taste like..

Recently, a friend of mine asked if I know how to do this. I said no, i dont know how to do any pastry. because I thought it was a pastry, like karipap and tart. ( ye, aku mmg x pandai buat karipap LOL)

So I google up ( Google save my life as usual )
Tengok resepi macam senangggg je ni hahaha sbb tayah pkai mixer bagai..
however, there was sooo many type of custard sos recipe..I dont know which one to follow
so I just tried out the same recipe from Cik Epal..thanx for the recipe ya !

Resepi Cream Puff with Custard Sos

baru kuar dari oven..wowww comei nyer..mcm tuannya jugak laaa ahahaha

dah letak krim..tak nampak sangat ekkk..

ok..close up sket..perghhhh

satu krim kastard..satu krim cissss adoiiii

Cream puff ni adalah addictive.. dah makan satu..nak makan lagik..hahaha
so klu diet tu, jangan la cuba2 makan benda ni..erkkk aku dah makan 2 ketol..!
untuk mengelakkan aku mengabiskan kesemua nya.. untuk separuh resepi ni dpt dalam 16 ketul camtu..
so aku bagi jiran tetangga..haha

In my humble opinion, resepi custard sos yg aku guna tu agak pekat.. it looks and taste like tat telur
so, I add up some more milk smpai nmpk cair skit, and 2 tablespoon of susu pekat manis because the added sugar was not so sweet. This is supposed to be sweet rite? ehehe

If u are a fan of cream puff, make it yourself. It is super duper easy, Seriously.

No comments:

Post a Comment

Thanx for reading and sightseeing =)